آموزش کامل زبان برنامه نویسی c
- تاریخچه ای از زبان برنامه نویسی C
- استانداردهای زبان C مانند: C89 و C90 و C99 و C11
- IDE های موجود برای C و C++
- آشنایی با محیط Code::Blocks
- نحوه ایجاد پروژه جدید و تنظیمات مربوط به آن در محیط Code::Blocks
- تفاوت زبان های اسکریپتی و Functional
- نوشتن اولین و ساده ترین برنامه و چاپ در خروجی
- نحوه اجرای برنامه و Build کردن برنامه
- توضیح بخش های مختلف یک برنامه در زبان C
- پیش پردازنده ها، تابع ()Main
- کاراکترهای کنترلی (Control sequence or Escape sequences)
- تعریف متغیر از نوع عدد صحیح (Integer)
- دریافت ورودی از کاربر
-
متغیرها
- نحوه نام گذاری متغیرها
- تعریف متغیر
- عملگرهای محاسباتی
- اولویت عملگرها
- کلمات کلیدی رزرو شده در C
- ساختارهای کنترلی برنامه
- شرایط لازم برای پیاده سازی الگوریتم ها
- Sequential
- Selection
- Repetition
- دستور If
- دستورات شرطی تو در تو
- عملگرهای مقایسه ای
- مقداردهی متغیرها یا Assignment
- عملگرهای افزایشی و کاهشی (Increment و Decrement)
- تکمیل اولویت عملگرها
- حلقه تکرار while
- حلقه بی نهایت و دستور Break
- تعریف ثابت ها (Define)
- حلقه تکرار for
- استفاده از کتابخانه math.h و برخی از توابع آن
- دستور Switch
- نوع متغیر کاراکتر
- دستور do while
- عملگرهای منطقی
- مفهوم توابع و نحوه تعریف و پیاده سازی توابع
- معرفی کتابخانه های پرکاربرد
- <stdio.h>
- <stdlib.h>
- <string.h>
- <time.h>
- <stddef.h>
- <stdarg.h>
- <math.h>
- <local.h>
- <limits.h>
- <float.h>
- <ctype.h>
- <assert.h>
- <errno.h>
- پیاده سازی و فراخوانی تایع به صورت بازگشتی یا Recursive
- اصل ارائه کمترین اختیارات
- شیوه ذخیره سازی متغیرها در حافظه
- Auto
- Register
- Extern
- Siatic
- آرایه ها
- نحوه تعریف
- دسترسی به عناصر آرایه
- مقداردهی اولیه
- پیدا کردن تعداد المان های یک آرایه
- رشته ها یا آرایه هایی از کاراکترها
- نحوه ارسال آرایه ها به توابع (Call by Value و Call by Reference)
- الگوریتم مرتب سازی حبابی
- آرایه های دو بعدی
- آرایه های با طول متغیر
- اشاره گر ها یا Pointers
- تعریف انواع اشارگر ها
- کاراکترها و رشته ها
- کتابخانه ها و توابع مربوط به کاراکترها
- توابع تشخیص نوع کاراکترها
- توابع تبدیل رشته ها به مقادیر عددی
- توابع موجود در <stdio.h> برای کار با کاراکترها
- توابع موجود در <string.h> برای کار با کاراکترها و رشته ها
- قال بندی ورودی و خروجی
- فرمت های مختلف داده های عددی
- Integer
- Floating Point Number
- Strings and Characters
- Escape sequences
- SET SCAN
- ساختارها یا Structures
- شباهت و تفاوت ساختارها و آرایه ها
- تعریف ساختار
- تعریف متغیرهایی از نوع ساختارهای تعریف شده
- دسترسی به فیلد های یک ساختار
- استفاده از اشاره گرها در تعریف ساختارها
- ساختارهای خود ارجاع
- استفاده از دستور typedef
- ارسال ساختارها به توابع
- ساختارهای متحد یا Unions
- عملگرهای بیتی
- فیلدهای بیتی
- داده های شمارشی Enumeration